فراخوان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد.

به 

 گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

منابع معرفی شده در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

در فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است. در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال، متولدین ۱۳۸۸-۱۳۹۶) کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است. کودکان علاقه مند می توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال، متولدین ۱۳۸۳-۱۳۸۷) کتاب های «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» اثر غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد بود. نوجوانان می توانند در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی به ازای هر دو کتاب شرکت کنند.

همچنین «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر از انتشارات معارف، منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) خواهد بود. بزرگسالان می توانند در شش رشته پویش کتابخوان، چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه گویی شرکت کنند. همچنین کتابداران علاقه مند می توانند در بخش مروّجان فرهنگ رضوی و نیز نویسندگان و ناشران علاقه‌مند می توانند در بخش چاپ و انتشار شرکت کنند.

بخش های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

 در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته های جشنواره شرکت کنند. در بخش «خانوادگی» نیز اعضای خانواده‌ می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته های مسابقه شرکت کنند.

شرکت کنندگان در مسابقه تنها می توانند در یکی از قالب‌های فردی و خانوادگی شرکت کنند. همچنین شرکت کنندگان بخش خانوادگی دو بار وارد مرحله قرعه‌کشی خواهند شد.

شرایط و مقررات شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

راهنمای شرکت در رشته نقاشی

مسابقه‌ نقاشی در رده سنی کودک و نوجوان منوط به خواندن و ترسیم تصویر متناسب با مفاهیم موجود در کتاب با ذکر نام کتاب و عنوان داستان مورد نظر است. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، دو نقاشی ارسال کند. علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند بر روی صفحه A۴ نقاشی‌های خود را کشیده و تصویر با کیفیت نقاشی را به صورت تمام صفحه در سایت جشنواره بارگذاری کنند. شرکت کنندگان باید مشخصات خود شامل: نام و نام خانوادگی، سال تولد، نام کتاب و عنوان داستان، در یک سانتی متری بالای صفحه (به طوری که به نقاشی خللی وارد نشود) خوانا و دقیق ذکر کنند. ترسیم نقاشی با هر سبکی و استفاده از تمامی ابزار نقاشی (مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی، گواش و زغال و ...) آزاد است اما نقاشی ارسالی بایستی به صورت فردی بدون دخالت افراد دیگر ترسیم شود. در انتخاب نقاشی‌های برتر اولویت با آثاری است که مشابه تصاویر کتاب نباشد. گروه سنی کودک در دو بخش  ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

راهنمای شرکت در پویش کتابخوانی

شرکت کنندگان (گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال) فیلم‌های معرفی و خوانش بخش‌های جذاب کتاب (از منابع جشنواره در رده سنی خود) را می توانند در قالب پویش کتابخوانی و به صورت فردی ارسال کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک ویدئو ارسال کند. در هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی هر شرکت کننده بایستی ابتدا نام و نام خانوادگی خود و نام کتاب و داستان یا صفحه مربوطه را ذکر کند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی ضبط و حداکثر در ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت در سایت جشنواره بارگذاری شود. گروه سنی کودک در دو بخش ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند.

راهنمای شرکت در مسابقه چهارگزینه ای

شرکت کنندگان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند با انتخاب و مطالعه منابع جشنواره متناسب با رده سنی خود در این رشته شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، در یک مسابقه چهارگزینه‌ای شرکت کند.

راهنمای شرکت در رشته شعرسرایی

علاقه‌مندان (گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال) برای شرکت در این بخش می‌توانند پس از مطالعه منابع متناسب با رده سنی خود، سروده‌های خود را (برگرفته از محتوای منابع) در سایت بارگذاری کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک شعر ارسال کند. اشعار به زبان یا گویش محلی نیز پذیرفته می‌شود.

راهنمای شرکت در پویش «برای امام زمانم»

در صورتی‌ که مطالعه کتابی با موضوع مهدویت از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع دیگر مرتبط با موضوع) در نوجوانان انگیزه و رویکردی جدید ایجاد کرده که صفت یا عمل نیکویی به دنبال داشته، می‌توانند به منظور شرکت در این پویش فیلمی تحت عنوان «من برای تعجیل در فرج امام زمانم این‌گونه عمل کردم» از خود تهیه کرده و آن را در صفحه اینستاگرام با هشتگ #پویش_برای_امام_زمانم منتشر، سپس آدرس صفحه به همراه کلیپ مورد نظر را در سایت جشنواره بارگذاری کنند. فیلم‌های ارسالی باید به صورت افقی، حداکثر در ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت ضبط و در سایت جشنواره بارگذاری شود. شرکت کنندگان هنگام ضبط فایل‌های ویدئویی باید ابتدا خود را معرفی کنند، نام کتاب، داستان یا صفحه مربوطه را بیان و همچنین در خصوص فعالیت مورد نظر را توضیح دهند. شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از بارگذاری پویش در فضای مجازی با هشتگ‌های مربوطه به ترتیب اولویت (#برای_امام_زمانم، #جشنواره_کتابخوانی_رضوی، #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور) لینک اثر به همراه کلیپ را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.  انتشار این پویش با هشتگ خاص و منشن کردن صفحه نهاد (@iranplir) در اولویت داوری و امتیازدهی هستند.

راهنمای شرکت در رشته داستان کوتاه (داستانک)، دل نوشته و متن ادبی

علاقه‌مندان شرکت در این بخش (گروه سنی بزرگسال) با توجه به منابع جشنواره در رده سنی خود می‌توانند از محتوای کتاب‌ها، احادیث، آیات و ... به نگارش داستانی کوتاه، دل نوشته و یا متن ادبی پرداخته و آن را با ذکر شماره صفحه کتاب و عنوان داستان در سایت بارگذاری کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر کتاب در رده سنی خود، یک متن ارسال کند. داستان‌های کوتاه باید حداکثر ۱۰۰۰ کلمه باشد.

راهنمای شرکت در رشته قصه گویی

علاقه‌مندان شرکت در این بخش (رده سنی نوجوان و بزرگسال) می‌توانند در موضوعات جشنواره (حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)) و از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع دیگر مرتبط با موضوع) با ارسال قصه متناسب با رده سنی کودک و نوجوان و بارگذاری آن در سایت در این بخش شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر موضوع، یک قصه ارسال کند. قصه گویی می تواند همراه با اجرای نمایش خلاق باشد. شرکت کنندگان می‌بایست قصه‌گویی خود را در قالب فیلم موبایلی به صورت افقی حداکثر ۵ دقیقه با حجم ۱۰۰ مگابایت ضبط کرده و آن‌ را ارسال کنند و در ابتدای ضبط فیلم خود را معرفی و عنوان و مشخصات کتاب را ذکر کنند.

راهنمای شرکت در رشته تولید آثار هنری

علاقه‌مندان شرکت در این بخش می‌توانند در موضوعات جشنواره (حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی(عج)) و از منابع آزاد (منابع جشنواره در گروه های سنی مختلف و منابع مرتبط با موضوع) در قالب تولید آثار هنری خود (کتاب محور) مانند موشن‌گرافی، کلیپ، فیلم کوتاه، انیمیشن، پوستر و خط نوشته و ...  و بارگذاری آن در سایت، در این بخش شرکت کنند. هر فرد می‌تواند به ازای هر موضوع، سه اثر ارسال کند. شرکت در این قالب به دو صورت ارسال فایل عکس و فیلم امکان پذیر است. شرکت کنندگان می‌بایست آثار خود را به صورت فایل‌های عکس و فیلم با حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال کنند و دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در رسانه‌های مکتوب و چاپی و اطلاع رسانی، فضاهای مجازی و تبلیغات فرهنگی و ... را با ذکر نام هنرمند و نیز حق دخل تصرف را خواهد داشت. آثار ارسالی نباید تکراری بوده و برگزیده جشنواره‌های دیگر شده باشد. تمام حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

راهنمای شرکت در بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر ( ویژه ناشران)

ناشرانی که منابع فاخر و جدید (چاپ نشده) در گروه های سنی مختلف در موضوعات امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) در اختیار دارند، می توانند فایل pdf و یا ماکت کتاب مورد نظر را در سایت بارگذاری کنند. کتاب‌های برتر پس از انجام داوری و تائید کارگروه تخصصی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای خرید و یا استفاده در جشنواره‌های کتاب‌خوانی مورد حمایت قرار می گیرند.

راهنمای شرکت در رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران)

کتابداران به عنوان مروّجان فرهنگ رضوی می‌توانند با بارگذاری هرگونه اقدام انجام شده در خصوص تبلیغ و ترویج جشنواره، در فضاهای در اختیار اعم از گروه، کانال و صفحات مجازی (ایجاد صفحه مختص به جشنواره)، در این بخش شرکت کرده و لینک و آدرس مربوطه را در سامانه سماک بارگذاری کنند. این رشته همه فعالیت‌های پیرامون تبلیغ و ترویج جشنواره اعم از جلب مشارکت، انعکاس بیشتر جشنواره در فضای مجازی، معرفی منابع و خوانش بخش‌های مختلف از کتاب، انجام فعالیت‌هایی نظیر: قصه‌گویی، نمایشنامه‌خوانی، پویش کتابخوان، نقاشی و ...، فعالیت‌های جمعی کتابداران در شناساندن جشنواره بین عموم مردم، همراهی کتابداران در نحوه اجرای جشنواره در کتابخانه و شهرستان و استان خود و ... را در بر می‌گیرد.

صفحات بر اساس کیفیت و خلاقیت پست، تنوع فعالیت، دیده شدن و مورد پسند قرار گرفتن از طرف بازدیدکنندگان و ... ارزیابی و داوری می شوند. شرکت کنندگان می بایست فعالیت‌های خود را به ترتیب اولویت با هشتگ های #مروجان_فرهنگ_رضوی، #جشنواره_کتابخوانی_رضوی، #کتابدار_رضوی و #نهاد_کتابخانه_های_عمومی_کشور در فضاهای مجازی منتشر کنند. انتشار این پویش با هشتگ خاص و منشن کردن صفحه نهاد (@iranplir) در اولویت داوری و امتیازدهی است.

تقدیر از برگزیدگان در سطح ملی

برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و تقدیر می شوند. جزئیات مربوط به جوایز در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

مهلت شرکت در جشنواره

علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۱ آبان ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل منابع به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت امانی – فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

نشانی دبیرخانه

تهران، بلوار کشاورز، تقاطع فلسطین، خیابان شهید کبکانیان، خیابان شهید طباطبایی‌رفیعی، نبش کوچه شهید نوری (کامبیز)، پلاک ۱۸، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، اداره‌کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی.

شماره‌ی تماس: ۸۸۹۵۱۴۹۳      

رایانامه: samak@iranpl.ir

درگاه الکترونیکی:www.samakpl.ir    


[ سه شنبه 8 تير 1400 ] [ 13:19 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری کلاس آموزش کاردستی به مناسبت ولادت حضرت معصومه و روز دختر

ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر گرامی باد

به مناسب فرا رسیدن روز دختر به همت کتابخانه فرهنگ جوین کلاس آموزش کاردستی با حضور خانم زهرا مهدوی نیا و دختران فعال کتابخانه فرهنگ برگزار گردید.



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: ولادت حضرت معصومه، روز دختر، آموزش کاردستی ، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 22 خرداد 1400 ] [ 13:27 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

پویش رای اولی

[ یک شنبه 18 خرداد 1400 ] [ 9:25 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

جمع خوانی کتاب حدیث بیداری به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) نشست جمع خوانی کتاب حدیث بیداری با حضور دختران کتابخوان کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین به همت کتابخانه فرهنگ برگزار گردید. 

علاقه مندان جهت مشاهده این نشست می توانند به صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس https://i.instagram.com/lib-farhang- jovein  مراجعه فرمایند.



برچسب‌ها: جمع خوانی حدیث بیداری کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 15 خرداد 1400 ] [ 11:16 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب با مضامین امام خمینی (ره) در محل کتابخانه برگزار گردید .



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملینمایشگاه کتاب

برچسب‌ها: نمایشگاه کتاب، 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 14 خرداد 1400 ] [ 10:11 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه ملی کتابخوانی دغدغه های روح الله

 

اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي
با مشارکت،
✅مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی،
✅شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،
✅شورای اسلامی شهر مقدس مشهد و
✅معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد
به مناسبت رحلت امام خميني(ره) برگزار ميكند:

مسابقه ملی کتابخوانی "دغدغه هاي روح الله"
از وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی (ره)

❇️با ٤٢٠ هديه ارزنده نقدي و فرهنگي

❇️جهت شركت در مسابقه به سامانه www.samakpl.ir مراجعه نماييد

❇️مهلت شركت در مسابقه: 9 لغايت ١9 خرداد ١٤٠٠
اعلام نتايج ٢٠ خرداد ١٤٠٠



موضوعات مرتبط: اطلاعیهمسابقات

برچسب‌ها: مسابقه ملی کتابخوانی دغدغه های روح الله کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 9 خرداد 1400 ] [ 9:57 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی متنی کتاب دوستی با طعم بستنی(سری کتاب های طرح کتابخوان خرداد ماه1400)

«دوستی با طعم بستنی»

پدیدآور: مرتضی دانشمند

 ناشر: باهوش، کتاب کودک شبنم

تعداد صفحات: ۴۲

آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان از مباحث بسیار مهم و کاربردی در زندگی آن‌ها است. از بهترین و تأثیرگذارترین راه‌های آموزش به کودکان، مسیر غیرمستقیم داستان است که با گنجاندن و طرح موضوع در متن داستان می‌توان آموزش مفید و مؤثری را تجربه کرد.

کتاب «دوستی با طعم بستنی» با چهار داستان کوتاه در موضوعات مختلف، مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد و در پایان هر یک با استفاده از احادیث، اهمیت موضوع را متذکر می‌شود.

تصویرگری خلاقانه و رنگ‌های زیبا، جذابیت داستان را برای خواننده دوچندان کرده و توجه به جزئیات مباحث، عملکرد فردی و تأثیر رفتار بر دیگران از مواردی است که کتاب بر آن تأکید دارد.

در این کتاب به نقش مهم والدین و مربیان در تربیت و آموزش کودکان به وضوح اشاره شده و بر مراجعه آن‌ها به والدین برای طرح مسئله و یاری‌گرفتن از آنان تأکید می شود.

عناوین داستان های این کتاب عبارت است از: «س مثل سکوت»، «دوستی با طعم بستنی»، «زندگی بعلاوه سی»، «حرف‌های دو انگشت»؛ به عنوان نمونه در پایان داستانِ دوستی با طعم بستنی، حدیثی از امام علی علیه السلام درباره انسان خوب و مهربان آمده است: «یَعفُو عَمَّن ظَلَمَهُ، و یُعطی مَن حَرَمَهُ، و یَصِلُ مَن قَطَعَه‌؛ از کسی که به او ستم کرده است، گذشت می‌کند و به کسی که از او مضایقه کرده است عطا می‌کند و با آنکه از او بریده است، پیوند برقرار می‌سازد.»



موضوعات مرتبط: معرفی کتابطرح کتابخوان ماه

برچسب‌ها: دوستی با طعم بستنی طرح کتابخوان خرداد ماه 1400 معرفی متنی کتاب کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 6 خرداد 1400 ] [ 9:21 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری نشست مجازی جمع خوانی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

نشست کتابخوان مجازی با حضور دختران کتابخوان کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر از دست نیروهای اشغالگر بعثی برگزار گردید.

در این نشست کتاب اولین مسافر خرمشهر ( حماسه سردار شهید احمد کاظمی) به کوشش مرتضی مساح توسط دختران کتابخوان جمع خوانی شد.

خانم ها 

سحر قلعه نویی

زهرا منصوری

فائزه عزتی 

فاطمه ایلدرآبادی

مبینا رامشینی

سوگند رهگشا 

کتابخوانان این برنامه بودند.

علاقه مندان جهت مشاهده ویدئو نشست می توانید به صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس lib_farhang_jovein مراجعه نمائید.



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملیمجازی

برچسب‌ها: نشست کتابخوان مجازی سالروز آزادسازی خرمشهر کتابخانه فرهنگ جوین 1400
[ چهار شنبه 5 خرداد 1400 ] [ 8:49 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

28 اردیبهشت بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری گرامی باد.

 

 

ابوالفتح عمر ابن ابراهيم خيام، مشهور به حکيم عمر خيام، فيلسوف، رياضی دان، ستاره شناس و شاعر قرن پنجم هجری قمري/ قرن دوازدهم ميلادی است.

 عُمَر خَیّام نیشابوری (نام کامل: غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیام نیشابوری) زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی در نیشابور و درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی در نیشابور است.

حکیم عمر خیام فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. گرچه جایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و لقبش «حجةالحق» بوده‌است؛ ولی آوازهٔ وی بیشتر به واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آن‌که رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین شده است.

 



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملی

برچسب‌ها: 28 اردیبهشت بزرگداشت خیام کتابخانه فرهنگ جوین

ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ] [ 8:25 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

جشنواره شاهنامه خوانی به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی


به همت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی جشنواره شاهنامه خوانی به صورت مجازی برگزار می گردد.

بخش اجرایی: شاهنامه خوانی نقالی قصه گویی از داستان های شاهنامه

✅کلیه آثار در قالب فیلم ارائه گردد.


✅ مدت زمان فیلم حداکثر 3 دقیقه باشد.

✅ فیلم ها حتما باید به صورت افقی ضبط شود

✅فیلم ها از طریق واتساپ همراه با مشخصات خود به شماره 09393054849 ارسال فرمایید.

⏰ آخرین مهلت ارسال: 31 اردیبهشت 1400



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملیمسابقات

برچسب‌ها: شاهنامه خوانی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتابخانه فرهنگ جوین

[ سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ] [ 8:11 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه کتابخوانی یک خداحافظی عاشقانه

اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
با همکاری بنیاد صحیفه سجادیه
و مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی برگزار می نماید:
مسابقه بزرگ سراسری " یک خداحافظی عاشقانه"
خوانش دعای 45 صحیفه سجادیه ( دعای وداع با ماه مبارک رمضان)

قالب مسابقه : چهار گزینه ای
مسابقه در بستر سامانه مسابقات الکترونیک نهاد برگزار می گردد
samakpl.ir
جوایز :
6 کارت هدیه 500 هزار تومانی
٥ کارت هدیه 300 هزار تومانی
5 کارت هدیه 200 هزار تومانی
45 کارت هدیه 100 هزار تومانی

مهلت شرکت در مسابقه :
11 اردیبهشت (18 رمضان المبارک ) لغایت 21 اردیبهشت ( 28 رمضان المبارک)
اعلام نتایج همزمان با عید سعید فطر



موضوعات مرتبط: مسابقات

برچسب‌ها: مسابقه کتابخوانی، یک خداحافظی عاشقانه، صحیفه سجادیه، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 ] [ 9:55 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی منابع طرح کتابخوان اردیبهشت ماه 1400

[ یک شنبه 9 ارديبهشت 1400 ] [ 11:0 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

تمدید مسابقه کتابخوانی واجب فراموش شده

 

مسابقه کتابخوانی واجب فراموش شده تا 23 اردیبهشت ماه 1400 تمدید شد.


[ یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 ] [ 9:34 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه کتابخوانی چرا می خوابیم

[ یک شنبه 17 فروردين 1400 ] [ 8:32 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی متنی کتاب آن سوی اوتیسم

#معرفی_متنی_کتاب

آن سوی اُتیسم(آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)
پدیدآور: صدیقه فراهانی
ناشر: بنگاه ترجمه و نشرکتاب پارسه
تعداد صفحات: ۱۱۱
اُتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامیِ غیرطبیعی نمایان می‌شود. علائم این اختلال عموماً در کودکی بروز می‌کند و علّت اصلی آن هنوز ناشناخته است.
این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اُتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد.
این کتاب، شناختی نسبتاً جامع به چیستی اُتیسم و افراد مبتلا به آن را ارائه می‌دهد و در ادامه، کارها و تمرین‌هایی را که می‌تواند در شناخت ما و قوت بخشیدن به استعدادهای آن‌ها مؤثر باشد، به طور کاربردی توضیح می‌دهد. ما نسبت به افراد مبتلا به اُتیسم چه ذهنیتی داریم؟ آیا می‌توانیم احساساتشان را بفهمیم؟ به همان اندازه که شناخت آن‌ها از دنیای ما ناقص است، اطلاعات ما هم از درونِ آن‌ها ناچیز است و برای رفتار و زندگی با ایشان، می‌بایست ویژگی‌ها، توانایی‌ها و ضعف‌های آن‌ها را بشناسیم. بهره‌گیری از نظریه تئوری ذهن و نقش آن در شناخت بهتر این بیماری، از دیگر نکات برجسته کتاب به‌شمار می‌رود.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
درک جملات احساسی: جملات احساسی وضوح جملات خبری را ندارند، چون معمولاً در این جملات استعاره و کنایه بیشتر استفاده می‌شود و از آن‌جا که افراد دارای اُتیسم در درک استعاره و کنایه ضعف دارند، درک جملات احساسی برایشان دشوار است. جملاتی مثل: «مریم دیگه برای من تموم شد.» یا این جمله: «احساس می‌کنم ته یک چاه گیر افتادم.» که ممکن است برای افراد دارای اُتیسم چنین معنایی نداشته باشد.
درک حالات صورت و زبان بدن: بسیاری از احساسات با زبان بدن و نشانه‌های صورت نشان داده می‌شود، بدون اینکه در مورد آن حرفی زده شود، مثلاً آه کشیدن، گذاشتن دست روی پیشانی، بستن چشم‌ها و خیره شدن به یک نقطه. همه این علائم برای افراد عادی معنادار است. اما اگر افراد دارای اُتیسم آموزش ندیده باشند این حرکات برایشان مبهم و گنگ است. مهم‌ترین مانع این افراد در شناخت این نشانه‌ها ضعف در تماس چشمی آن‌هاست که باعث می‌شود بسیاری از نشانه‌های چشمی را نبینند.



موضوعات مرتبط: معرفی کتاب

برچسب‌ها: معرفی متنی کتاب، آن سوی اوتیسم، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 16 فروردين 1400 ] [ 12:29 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

طرح کتابخوان فروردین ماه 1400

کتاب‌خوان ماه ویژه فروردین ۱۴۰۰ با معرفی ۵ اثر

اثر مهدویت (پیش از ظهور)؛ پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی شماره ۲۷ اثر رحیم کارگر؛

خداجان! دلخورم از تو، اثر غلامرضا حیدری‌ابهری؛

آن سوی اُتیسم(آنچه باید درباره اُتیسم بدانیم)، اثر صدیقه فراهانی

دوستی با محیط زیست اثر طاهره شاه محمدی

اُتو دوستِ مهربان، اثر فروغ علی‌شاهرودی

 



موضوعات مرتبط: طرح کتابخوان ماه

برچسب‌ها: کتابخوان ماه، فروردین 1400، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 16 فروردين 1400 ] [ 9:26 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه کتابخوانی از کتاب واجب فراموش شده

[ یک شنبه 15 فروردين 1400 ] [ 10:0 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

تازه های کتاب بخش کودک کتابخانه فرهنگ فروردین 1400

[ یک شنبه 8 فروردين 1400 ] [ 9:4 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نخستین جشنواره سرود آوای کتابخانه


هفدمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور

نخستین جشنواره سرود «آوای کتابخانه» برگزار می‌شود

 

 



موضوعات مرتبط: اطلاعیه

برچسب‌ها: نخستین جشنواره آوای کتابخانه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه فرهنگ جوین 1400

ادامه مطلب
[ یک شنبه 7 فروردين 1400 ] [ 8:51 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

اجرای برنامه های فرهنگی در روز 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور

همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله فراخوان اهدای کتاب ، نشست کتابخوان کتاب با محوریت بهترین کتابی که خوانده ام ویژه کودکان ، نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور اعضای فعال بخش نوجوان و اهدای گل توسط اعضای کودک به کتابخانه فرهنگ نمود.



برچسب‌ها: 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشورنشست کتابخوان فراخوان اهدای کتاب اهدای گل کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 17 اسفند 1399 ] [ 10:22 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

فراخوان اهدای کتاب به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور

 

 

فراخوان اهدای کتاب به کتابخانه فرهنگ رازی
کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی ما را روشن می کند و به همگان نور وشور و گرمای زندگی می بخشد. کتاب، آدمی را برای اوج گرفتن و پرواز کردن آماده می سازد. ازاین رو شایسته است با اهدای کتاب های خوب در ایجاد روحیه کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگ، آگاهی، بینش و اخلاق افراد تأثیر گذار باشیم.

پس کتابهایتان رابه کتابخانه ی ما بسپارید تا دیگران بتوانند از کتابهای شما بهره مند شوند و شما هم در عالم شدنشان سهیم باشید.
آدرس: شهرک رازی ، قزلقارشی، خیابان شهید مطهری ، کتابخانه فرهنگ جوین
شماره تماس: 05145264091



برچسب‌ها: اهدای کتاب سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 7 اسفند 1399 ] [ 8:10 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری جشن کوثر و انقلاب

برگزاری جشن کوثر و انقلاب 

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) کتابخانه فرهنگ اقدام به برگزاری جشن کوثر با محوریت معرفی کتاب، سخنرانی، مولودی خوانی و مشاوره خانواده و مسابقه در محل کتابخانه عمومی فرهنگ پنج شنبه مورخه 16 بهمن ساعت 10 می نماید.



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبیمناسبت های ملی

برچسب‌ها: جشن کوثر دهه فجر1399 کتابخانه فرهنگ جوین
[ چهار شنبه 15 بهمن 1399 ] [ 12:34 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی کتاب به مناسبت دهه فجر 1399

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر خانم فریده بهرآبادی مسئول کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین اقدام به معرفی کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران نوشته شهید مطهری در صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس

 https://i.instagram.com/farhanglibjovein  نمود.

علاقه مندان جهت مشاهده این معرفی می توانند به صفحه مجازی کتابخانه مراجعه نمایند.



موضوعات مرتبط: معرفی کتابمناسبت های ملی

برچسب‌ها: معرفی کتاب، آینده انقلاب اسلامی ایران، کتابخانه فرهنگ جوین، دهه فجر1399، فریده بهرآبادی
[ چهار شنبه 14 بهمن 1399 ] [ 12:29 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نمایشگاه کتاب دهه فجر سال 1399 در کتابخانه عمومی فرهنگ جوین

[ چهار شنبه 13 بهمن 1399 ] [ 12:26 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

تزئین و فضا سازی کتابخانه عمومی فرهنگ جوین به مناسبت دهه فجر سال 1399

[ چهار شنبه 12 بهمن 1399 ] [ 12:22 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه ویژه روز مادر

کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین به مناسبت روز مادر که مصادف با ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد ، مسابقه طراحی کارت پستال ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

**کارت پستال را می توانید با مقوا، نمد، کاغذ رنگی ، وسایل دوریختنی و .... بسازید.


***کارت پستال می بایست همراه با یک شعر درباره مادر طراحی شود .

****کارت ها را می توانید با عکس ها و نقاشی های خودتان بسازید ولی قطعا طرحی ای برتر خواهد بود که عکس یا نقاشی آن نیز ابتکار شخصی شما باشد.

 نحوه ارسال آثار
۱. با تقدیم کارت پستال به مادرتان و خوانش محتوای کارت به صورت کلیپ یک دقیقه ای با تصویر خودتان

۲.صدا گذاری و تهیه یک کلیپ یک دقیقه ای با تصویر کارت پستالی که درست کرده اید

۳. تحویل کارت پستال به صورت حضوری (ویژه اعضای کتابخانه فرهنگ)

***مهلت ارسال
۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹

******* به ۵ اثر برگزیده جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

منتظر ارسال آثار زیبای شما همراه با نام و نام خانوادگی و کد ملی و سن از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۹۳۰۵۴۸۴۹ هستیم.

 



موضوعات مرتبط: مسابقات

برچسب‌ها: ولادت حضرت فاطمه(س) روز مادر مسابقه طراحی کارت پستال کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ یک شنبه 5 بهمن 1399 ] [ 11:43 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

بسته مطالعاتی پیشنهادی حضرت فاطمه (س)

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛به همت واحد منابع معاونت توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بسته مطالعاتی ویژه زندگی حضرت زهرا(س) معرفی شد.

در این بسته می توانید با کتابهای ذیل آشنا شوید:
فهرست موضوعی کتب بسته مطالعه حضرت فاطمه (س):
تاریخ و زندگی‌نامه حضرت فاطمه (س)

  • زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها
  • فاطمه از نگاه علی
  • فاطمه، اسوه بشر
  • من فاطمه هستم
  • چشمه در بستر
  • دردانه دلداده
  • دانشنامه فاطمی
  • حضرت زهرا(س) مادر فضیلت ها، مروری بر زندگانی فضایل و شهادت آن حضرت

سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)

  • خاطر نازک گل
  • جلوه های رفتاری حضرت زهرا(س)
  • بانوی بهشتی در عرصه‌های حضور
  • سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا
  • فرهنگ فاطمیه، الفبای شخصیتی حضرت زهرا(س)
  • الگوی حیات زیبا
  • فرهنگ سخنان فاطمه زهرا (س)

احادیث حضرت فاطمه (س)

  • صحیفه فاطمیه
  • فرهنگ جامع سخنان حضرت فاطمه
  • شرح خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها
  • منشور دادخواهی، نگاهی نو بر خطبه معجزه آسای حضرت فاطمه(س)

سیمای حضرت فاطمه (س) در قرآن

  • سیمای حضرت زهرا در قرآن
  • مقامات حضرت فاطمه در کتاب و سنت

حضرت فاطمه (س) از دیدگاه اهل سنت

  • فاطمه نگین جهان و جنان
  • شخصیت حضرت زهرا در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت


شهادت حضرت فاطمه (س)

  • یاس در آتش
  • شبهات فاطمیه
  • شهادت مادرم زهرا افسانه نیست

 

معرفی کتاب «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها»
 
عنوان : «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها»
نویسنده : سید جعفر شهیدی
ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی
سال نشر : 1392
تعداد صفحات : 296

P معرفی کتاب

موضوع این کتاب گزارشی از زندگانی دختر پیغمبر(ص) است. بزرگترین بانوی اسلام فاطمه زهرا(س). ولی خواننده خواهد دید آنچه در این مجموعه فراهم آمده تنها سرگذشت زندگی شخصی نیست بلکه رویدادهای عبرت آمیز و آموزنده است. کتاب زندگی فاطمه زهرا(س) نوشته دکتر سید جعفر شهیدی به نقل از حیات طیبه زهرا مرضیه (س) می پردازد تا الگوی مناسبی برای سبک رفتاری ما در مواجه با حوادثی از آن قبیل قرار گیرد.
هدف نویسنده از این کتاب صرفا گزارش گری و نقل تاریخ زندگانی دختر پیغمبر است. بنا براین بنایی بر نقد و بررسی حوادث آن دوران ندارند اگرچه گاهی معترض آن می شود.

نویسنده این کتاب کوشیده است تا حد امکان گزارش خود را بر اساس سندهای دست اول و یا نزدیک به دست اول تنظیم کند تا احتمال تحریف و دست خوردگی آنها را کمتر کند و همچنین سیره مولف این بوده است ت مطالبی که بدان ها اشاره دارد ، از جمله گزارشاتی باشد که قرائن خارجی بر صحت و درستی آن داشته و یا مورد قبول اکثریت تاریخنویسان واقع شده باشد تا به واقعیت نزدیکتر گردد.  روشی که نویسنده این کتاب برای تالیف اثر خود برگزیده است ، بر مبنای سیر زندگی حضرتش از ولادت تا شهادت ایشان است. البته گاهی با طرح پرسش هایی ، به پیگیری و بررسی مسائل خاصی از تاریخ می پردازد تا بتواند مخاطب را به پاسخ پرسش خود هدایت کند.


موضوعات مرتبط: معرفی کتاب

برچسب‌ها: بسته پیشنهادی، حضرت فاطمه، کتابخانه فرهنگ جوین، 1399
[ دو شنبه 29 دی 1399 ] [ 8:32 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

چهارمین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399 برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شد. چهارمین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سال 1399، همراه با دستورکار گزارش 9 ماهه فعالیت کتابخانه عمومی شهرستان جوین  و تقدیر از انجمن برتر کتابخانه های عمومی شهرستان جوین در سطح استان در سال 1399 در محل فرمانداری برگزار شد.

حسین جمشیدی فرماندار جوین در این جلسه ضمن قدر دانی از اقدامات انجام شده توسط کتابخانه های عمومی در شرایط کرونایی ، انتخاب انجمن کتابخانه عمومی شهرستان را برای دومین سال متوالی به عنوان انجمن برتر در سطح استان نشان از توجه جدی مردم و مسئولان فهیم شهرستان به امر کتاب و کتابخوانی دانست و اینگونه اذعان نمود که در ایام کرونایی با توجه به شرایط سخت جامعه شاهد فعالیت های خوب کتابخانه ها در امر ترویج کتاب بودیم که این مهم با مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان جوین توسط خانم غلامی و تلاش مسئولان کتابخانه های عمومی شادروان مسروی حکم آباد؛ عطاملک جوینی نقاب و فرهنگ رازی محقق گردید . در ادامه مسئولان کتابخانه های عمومی  اهم گزارش اقدامات 9 ماهه سال 1399 خود را برای حاضران در جلسه بیان کردند.

در ادامه جناب آقای جمشیدی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جوین ضمن تاکید بر همکاری آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،  از تمامی ادارت فرهنگی خواست طرح حلقه اتصال مردم با کتابخانه های عمومی با مردم را تسهیل کنند.

در پایان قرار شد ادارات مربوطه به طرح ساخت فیلم کوتاه در زمینه  نهادیه سازی امر وقف در ساخت کتابخانه و اهمیت کتاب و نقش کتابدار در زندگی مردم که فیلم نامه آن توسط آقای سعید فیضی مسئول کتابخانه عمومی عطاملک جوینی نقاب نوشته شده مساعدت های لازم را هم در جهت اخذ مجوز و هم در تامین اعتبار مالی مبذول نمایند.



برچسب‌ها: انجمن کتابخانه ها، شهرستان جوین، 1399
[ دو شنبه 23 دی 1399 ] [ 9:27 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری آیین سلام بر مادر به همت کتابخانه فرهنگ ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین همزمان با فرارسیدن ایام غمبار فاطمیه ویژه برنامه سلام بر مادر به همت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین برگزار گردید

بهرآبادی مسئول کتابخانه ضمن اعلام این خبر افزود این برنامه با حضور مداح اهل بیت سرکار خانم انداده و اعضای کتابخانه همراه با قرائت خطبه فدکیه و معرفی کتاب و مداحی و سخنرانی برگزار گردید.

همچنین نمایشگاه کتابی از منابع موجود در کتابخانه با موضوع حضرت فاطمه (س)  نیز در محل کتابخانه نیز دایر می باشد. که اعضای محترم می توانند این کتاب ها را در صورت نیاز امانت بگیرند.



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: آیین سلام بر مادر، دهه فاطمیه، شهادت حضرت فاطمه(س)، کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 25 دی 1399 ] [ 12:19 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

خدمتی نوین از اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ایام کرونا


[ دو شنبه 15 دی 1399 ] [ 10:4 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه طریقت سلیمانی

1. شركت براي عموم علاقه‌مندان در تمامي گروه‌هاي سني ميسّر است.
۲. امكان شركت در دو يا چند قالب در هر بخش (نوجوان، جوان و بزرگسال) میسّر است.
۳. علاقمندان در بخش کودک ( 4 تا 12 سال/ متولدین 1387تا 1395) می توانند برگه نقاشی را در سایت www.samakpl.ir با موضوعات « شهيد سپهبد سليماني» و «من هم قاسم سليماني ام» آپلود نمایید.
۴. علاقه‌مندان به نقاشي در بخش كودك و نوجوان، در ترسيم نقاشي خود فقط از مداد رنگي استفاده کنند.
۵. علاقه‌مندان در بخش نوجوان ( 13 تا 17 سال / متولدین 1382 تا 1386 )، مي‌توانند به يكي از سه شيوه‌ زير در مسابقه شركت نمايند:
پاسخگويي به سئوالات چهار گزينه‌اي به صورت الكترونيكي
. ارسال دلنوشته با موضوع «نامه ای به حاج قاسم» ( حداکثر 500 کلمه )
نقاشي با موضوعات « شهيد سپهبد سليماني» و «من هم قاسم سليماني ام»
۶. علاقه‌مندان در بخش جوان و بزرگسال ( بالای 18 سال / متولدین 1381 به بالا )، مي‌توانند به يكي از سه شيوه‌ي زير در مسابقه شركت نمايند:
مطالعه كتابچه یا فایل پی دی اف وصیتنامه شهید سلیمانی و پاسخگویی به سوالات چهار گزينه‌اي بصورت الكترونيكی.
ارسال دلنوشته با موضوع «نامه ای به حاج قاسم» ( حداکثر 500 کلمه )
خاطره نویسی :بیان خاطراتی از سردار دلها (حداکثر 7500 كاراكتر/ يك صفحه A4)

زمان 25 آذرماه لغایت 25 دی ماه1399



موضوعات مرتبط: اطلاعیه

برچسب‌ها: مسابقه طریقت سلیمانی، سردار دلها، کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 15 دی 1399 ] [ 9:51 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی

مراسم اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین با همکاری پایگاه راضیه قزلقارشی و کانون شهدای رازی همراه با قرائت قرآن و خوانش وصیت نامه شهید و معرفی کتاب و توزیع بروشور بسته مطالعاتی شهید سلیمانی در مسجد امام رضا(ع)روستای قزلقارشی برگزار شد.
#شهید_سلیمانی
#کتابخانه_فرهنگ_جوین



برچسب‌ها: سالگرد شهید سلیمانیسردار دلها کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 13 دی 1399 ] [ 13:42 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی متنی کتاب مالک زمان به مناسبت اولین سالگرد شهید سلیمانی

[ دو شنبه 13 دی 1399 ] [ 9:35 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نقاشی های ارسالی با موضوع سردار دلها

نقاشی ارسالی اعضای کودک کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین با موضوع حاج قاسم



برچسب‌ها: حاج قاسم سردار دلها نقاشی کودک کتابخانه فرهنگ
[ چهار شنبه 3 دی 1399 ] [ 12:48 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه نقاشی با موضوع حاج قاسم

به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین مسابقه ویژه گروه سنی 5 تا 9 سال با موضوع حاج قاسم برگزار می کند.

مهلت ارسال :3 دی ماه

 



موضوعات مرتبط: مسابقات

برچسب‌ها: شهید قاسم سلیمانی، سردار دلها، مسابقه نقاشی، کتابخانه فرهنگ
[ چهار شنبه 1 دی 1399 ] [ 9:45 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

پویش سپاس پرستار توسط کتابخانه فرهنگ جوین برگزار می شود

مبارک باد یلدایی که جشنش، مقارن گشته با میلاد زینب(س)

به پاس تشکر از کادر درمان و پرستاران عزیز پویش سپاس پرستار با تقدیم غزلی از حافظ به مدافعان سلامت به همت کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین برگزار می شود.

  •  علاقه مندان می توانید با خوانش یک غزلی از حافظ و تقدیم به کادر درمان و پرستاران در قالب فیلم (حداکثر 1 دقیقه) در این پویش شرکت نمایید و از از طریق پیام رسان ایتا و واتساپ به شماره 09393054849 با ما به اشتراک بگذارید.
  • مهلت ارسال : تا 2 دی ماه
  • به قید قرعه به سه نفر سه جایزه 50 هزار تومانی اهدا خواهد شد.

      شب یلدا در خانه میمانیم و کتاب می خوانیم



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبیمناسبت های ملیمسابقات

برچسب‌ها: ولادت حضرت زینب(س) شب یلدا پویش سپاس پرستار حافظ خوانی کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 24 آذر 1399 ] [ 8:15 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

اسامی برندگان مسابقه داستان نویسی هفته کتاب

[ یک شنبه 9 آذر 1399 ] [ 9:21 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی هفته کتاب

 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه کتابخوانی با محوریت هفته کتاب سه دقیقه در قیامت ویژه بزرگسال به همت کتابخانه فرهنگ از صفحه مجازی کتابخانه به آدرس https://i.instagram.com/farhanglibjovein برگزار گردید که برندگان این مسابقه به شرح زیر می باشد.



موضوعات مرتبط: هفته کتاباطلاعیه

برچسب‌ها: هفته کتاب برندگان مسابقه کتابخوانی کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ یک شنبه 9 آذر 1399 ] [ 9:15 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

شهادت دانشمند هسته ایران شهید محسن فخری زاده تسلیت باد.

پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۸ آذرماه ۹۹
.



برچسب‌ها: شهید محسن فخری زاده پیام رهبر کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 9 آذر 1399 ] [ 9:8 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

بسیج مدرسه عشق است.

بسيج مدرسه عشق است.(حضرت امام خميني قدس سره)

ما كتابداران به عنوان بسيجيان و افسران جبهه دانايي،گام دوم انقلاب را با كتاب بر ميداريم.
.

سازمان بسيج ادارات و كاركنان سپاه امام رضا (ع)
حوزه مقاومت بسيج ادارات كل شهيد طرحچي
پایگاه مقاومت بسیج کتابدار شهید عباس غفرانی اداره كل كتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملی

برچسب‌ها: هفته بسیج کتابداران کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 5 آذر 1399 ] [ 9:19 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

منابع طرح کتاب‌خوان آذرماه ۱۳۹۹ معرفی شد

با معرفی ۴ اثر؛

منابع طرح کتاب‌خوان آذرماه ۱۳۹۹ معرفی شد

چهار کتاب «حکمت‌های عسکری» اثر جواد محدثی، «باد و کاه» اثر محمدرضا بایرامی؛ «چای خوش‌عطر پیرمرد» اثر سعید هاشمی و «ابوباران» به قلم زهرا ثابتی در طرح کتابخوان آذرماه ۱۳۹۹ معرفی شد.
.

ابوباران، که به قلم زهرا سادات ثابتی نگارش و به همت انتشارات خط مقدم، راهی بازار نشر شده، خاطرات شهید مصطفی نجیب، دفتردارِ شهید علیرضا توسلی معروف به «ابوحامد» فرمانده و بنیانگذار تیپ فاطمیون را روایت می‌کند که با پیوستن به فاطمیون برای دفاع از حرم به سوریه می‌رود و در مبارزات سخت و طاقت‌فرسا حضوری فعال دارد.
.

بسیاری از مسلمین و شیعیان متأسفانه اطلاع و آگاهی کم از تاریخ زندگی و تعالیم بسیاری از ائمه اطهار علیهم السلام دارند، یکی از این امامان همام که در بین عموم از حیث آگاهی مردم از چگونگی زندگی و تعالیم مهجور هستند، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام پدر امام زمانمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه هستند. جواد محدثی با قلم روان خود در این مجموعه مختصر و مفید پس از بیان سیری از تاریخ زندگی این امام همام، به شرح و توضیح ۴۰ حدیث ارزشمند از ایشان پرداخته است.
.

«باد و کاه» روایت زیبایی است از زندگی که در جهانی پُر رمز و راز جریان دارد. نویسنده در این داستان روستایی را مرکز عالم قرار می‌دهد و تمام اتفاقات در همین جهان ساخته و پرداخته او رخ می‌دهد. رمان «باد و کاه» نوشته محمدرضا بایرامی داستانی است روستایی و این مسأله از دل‌مشغولی‌های همیشگی بایرامی است. در بسیاری از آثار او می توان ردی از آذربایجان و روستا را گرفت و این رمان نیز همین‌طور است. راوی در داستان باد و کاه یک نوجوان است که بایرامی دست پُری در نوشتن از زاویه دید چنین شخصیتی دارد.
.

«چای خوش‌عطر پیرمرد» داستان‌های کوتاهی است از زندگی سیدحسن مدرس؛ روایت‌های جذاب و زیبایی از حیات مادی و معنوی او که به قلم سیدسعید هاشمی نوشته شده است.



موضوعات مرتبط: طرح کتابخوان ماه

برچسب‌ها: طرح کتابخوان آذر ماه معرفی کتاب کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ یک شنبه 9 آذر 1399 ] [ 9:0 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

هفته بسیج گرامی باد

ویژگی های فرهنگ بسیجی در بیانات رهبر انقلاب 



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملی

برچسب‌ها: هفته بسیج، فرهنگ بسیج، بیانات رهبر، کتابخانه فرهنگ جوین، 1399
[ یک شنبه 5 آذر 1399 ] [ 8:53 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نمایشنامه خوانی به مناسبت هفته کتاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستنان جوین به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه فرهنگ اقدام به نمایشنامه خوانی با عنوان اهدای اختیاری اجباری از کتاب هدهد سفید با حضور اعضای فعال کتابخانه در صفحه مجازی کتابخانه به آدرس https://i.instagram.com/farhanglibjovein نمود.



موضوعات مرتبط: مجازیهفته کتاب

برچسب‌ها: نمایشنامه خوانی هفته کتاب 1399 کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 27 آبان 1399 ] [ 11:23 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه فرهنگ جوین اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب با عنوان کتاب هایی درباره کتاب در فضای مجازی کتابخانه به آدرس https://i.instagram.com/farhanglibjovein نمود علاقه مندان جهت مشاهده این نمایشگاه می توانند به صفحه مجازی کتابخانه مراجعه نمایند.



موضوعات مرتبط: هفته کتابنمایشگاه کتاب

برچسب‌ها: نمایشگاه کتاب هفته کتاب 1399 کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 25 آبان 1399 ] [ 12:39 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

پیام فرماندار جوین به مناسبت هفته کتاب

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین؛ حسین جمشیدی، فرماندار محترم شهرستان جوین طی پیامی هفته کتاب و 24 آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است.

در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری ، فرهنگ کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، که گسترده تر و تازه تر شده و جلوه هایی پایدارتر یافته است. بی گمان آنان که گام های بلندی در پیشرفت های گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتاب خوانی بیگانه نبوده اند. آنها مطالعه را به عنوان عنصری اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته اند . مطالعه کتاب در این روزهای بحرانی حاصل از #ویروس_کرونا می‌تواند آرامش را نصیب خانواده ها نماید.

ما وارثان فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی، برای تحقّق آن فرهنگ، باید به کتاب و کتاب خوانی اهمیت داده و کتاب را به عنوان یک کالای تأثیرگذارِ فرهنگی و معنوی، ارج نهیم.

اینجانب #هفته_کتاب_و_کتابخوانی  را خدمت تمامی علاقمندان به کتاب، نویسندگان، ناشران، اهالی فرهنگ، کتابفروشان و نیز اعضای فعال انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین و شهر حکم آباد تبریک عرض می‌نمایم که نتیجه زحمات دلسوزانه این بزرگواران ،  انتخاب مجدد  انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دومین سال پیاپی به عنوان #انجمن_برتر_استان می باشد که صمیمانه از همه بزرگواران تقدیر و تشکر می نمایم.

و نیز لازم میدانم از ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سرکار خانم غلامی ،ضمن عرض تسلیت به این خواهر گرامی که این روزها  در غم از دست دادن پدربزرگوارشان در سوگ نشسته اند و همکاران کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان به جهت فعالیت های گسترده‌ در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر نمایم و همچنین  کسب عنوان کتابدار_نمونه_استانی در دو سال پیاپی توسط جناب آقای حسین_ملکوتی اصل مسئول کتابخانه عمومی مسروری حکم آباد  را به ایشان تبریک عرض می نمایم عزت وسلامتی  برای همه عزیزان از خداوند متعال خواهانم

والسلام

حسین جمشیدی

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین



موضوعات مرتبط: هفته کتاب

برچسب‌ها: فرماندار جوین هفته کتاب 99 کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 25 آبان 1399 ] [ 12:36 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

عضویت رایگان به مناسبت هفته کتاب

 

به مناسبت بيست و هشتمين دوره هفته كتاب در تاريخ شنبه ٢٤ آبان ماه عضويت در سراسر كتابخانه هاي عمومي به صورت رايگان خواهد بود. .
بدينوسيله دعوت مي گردد با مراجعه سايت samanpl.ir و تكميل درخواست نسبت به عضويت در كتابخانه اقدام نمايند.
.
جهت اطلاع از نشاني نزديكترين كتابخانه عمومي به محل سكونت خود به آدرس www.mashadpl.ir مراجعه فرماييد.
.



موضوعات مرتبط: هفته کتاباطلاعیه

برچسب‌ها: عضویت رایگان هفته کتاب99 کتابخانه عمومی فرهنگ جوین
[ دو شنبه 24 آبان 1399 ] [ 12:32 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه داستان نویسی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه فرهنگ جوین اقدام به برگزاری مسابقه داستان نویسی ویژه کودکان و نوجوانان می کند.

مسابقه داستان نویسی با عنوان برام داستان بنویسلبخند

نحوه شرکت در مسابقه

با توجه به تصویر یک داستان در حد 5 الی 10 خط بنویسید به همراه نام و نام خانوادگی، کد ملی، سن و شماره تماس از طریق واتساپ به شماره 09306421704 ارسال نمایید.

ویژه گروه سنی : کودک و نوجوان

مهلت شرکت در مسابقه :

تا 24 آبان 1399 ( تمدید شد تا 30 آبان)

 

به قید قرعه به 5 اثر برتر جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

 



موضوعات مرتبط: هفته کتاب

برچسب‌ها: مسابقه، داستان نویسی، هفته کتاب، کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 20 آبان 1399 ] [ 8:26 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین کتابخانه عمومی فرهنگ اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دقیقه در قیامت نمود.

#مسابقه_کتابخوانی
♦️به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب #سه_دقیقه_در_قیامت برگزار میکند.

♦️♦️ نحوه شرکت در مسابقه:
جواب سوالات را به ترتیب از چپ به راست همراه با نام و نام خانوادگی و کد ملی و شماره تماس به شماره ۰۹۳۰۶۴۲۱۷۰۴ پیامک یا از طریق واتساپ ارسال نمائید.

♦️♦️♦️ جوایز مسابقه:
به قید قرعه به ۴ نفر که تمام سوالات را پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی پانصد هزار ریالی اهدا خواهد شد.
⏰ مهلت شرکت:
تا ۲۴ آبان ۱۳۹۹
♦️♦️♦️♦️ فایل pdf کتاب سه دقیقه در قیامت و سوالات مسابقه در پست بعدی قرار داده میشود.
#مسابقه_کتابخوانی
#سه_دقیقه_در_قیامت
#کتابخانه_فرهنگ



موضوعات مرتبط: مجازیهفته کتاب

برچسب‌ها: مسابقه کتابخوانی، هفته کتاب، کتابخانه فرهنگ جوین
[ چهار شنبه 14 آبان 1399 ] [ 10:35 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

قصه گویی از کتاب محمد مثل گل بود

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) خانم بهرآبادی مسئول کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین اقدام به معرفی و قصه گویی از کتاب " محمد مثل گل بود" نوشته غلامرضا حیدی ابهری در فضای مجازی کتابخانه به آدرس https://i.instagram.com/farhanglibjovein نمود .

 



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبیقصه گویی

برچسب‌ها: ولادت پیامبر اکرم(ص)، قصه گویی، فریده بهرآبادی، کتابخانه فرهنگ جوین
[ چهار شنبه 12 آبان 1399 ] [ 10:31 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی متنی کتاب به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص)

کتاب فروغ ابدیت 

مولف: جعفر سبحانی تبریزی

انتشارات:بوستان کتاب قم

 

معرفی کتاب

پیرامون زندگانی پیامبر اسلام(ص)، بزرگ ترین پیشوای بشر، کتاب ها و رساله های زیادی نوشته شده است ولی بیشتر این کتاب ها، یکی از دو اشکال را دارد: یا کتاب به صورت وقایع نگاری و بیان متون حوادث تاریخی است، بدون این که در آن ها تجزیه و تحلیل و داوری صحیح و بررسی انجام بگیرد، حتی گروهی از بیان علل و انگیزه ی رویدادهای اسلامی و نتایج و ثمرات آن ها نیز پرهیز نموده اند. و یا این که یک سلسله حدسیات بی اساس و اجتهادهای بی دلیل، به عنوان قضاوت بررسی و قضاوت با بیان حوادث آمیخته گردیده، و به نام کتاب تحقیقی، تاریخی در اختیار علاقه مندان تاریخ اسلام گذارده شده است. اما کتاب «فروغ ابدیت»؛ تاریخی است روشن و گویا از زندگی پیامبر بزرگ اسلام(ص)، که به اتکاء بزرگ ترین مدارک تاریخی اسلام تهیه شده و با قلمی کاملاً روان و شیوا نگارش یافته است. یکی از مزایای مهم این کتاب این است که؛درآن تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نشده؛ بلکه سعی شده تجزیه و تحلیل لازم، درباره ی علل حوادث گوناگون و نتایج آن ها، آن چنان که شیوه ی یک نویسنده ی محقق است به عمل آید، تا هدف نهایی که همان آموزنده بودن تاریخ است، به طور کامل بیان گردد. امتیاز مهم دیگر این کتاب این است که؛ با مدرک تاریخی شیعه، کاملاً منطبق است و از افسانه ها و خرافاتی که دست های آلوده به تاریخ زندگی پیشوایان بزرگ اسلام آمیخته است، خالی می باشد. مطالعه ی دقیق این کتاب به عموم مسلمانان روشنفکر مخصوصاً «جوانان عزیز» توصیه می گردد و امید است جوانان پرشور و باایمان بتوانند با الهام از زندگی پر افتخار پیامبر(ص)، طرح یک زندگی نوین و پر افتخار را برای خود بریزند. کتاب فروغ ابدیت، در موارد اختلاف میان تاریخ نویسان اهل تسنن و شیعه، عقیده ی نویسندگان شیعه را با مدارک و شواهد تاریخی، روشن و مبرهن ساخته و هر نوع شبهه و اشکال را در حقانیت نظر به شیعه برطرف ساخته است. این کتاب قبلاً در مجله ی علمی «درس هایی از مکتب اسلام» به صورت سلسله مقالات، چاپ شده است، ولی به درخواست گروهی از خوانندگان، پس از تجدیدنظر کامل، به صورت کتابی نفیس و قابل اعتماد در اختیار علاقه مندان تاریخ اسلام قرار گرفته است، مندرجات کتاب حاضر در دو جلد شامل شصت و پنج فصل می باشد.
این کتاب با بیانی روشن ومنابعی معتبر ،به توضیح و شرح وقایع و حوادث مهمی از تاریخ زندگانی پیامبر که امور زندگی بیش تری دارد، پرداخته است.
از ویژگی های برجسته این نوشتار ارزشمند، انطباق کامل آن با مدارک واسناد شیعه است. در این کتاب، اوضاع و احوال عرب های پیش از اسلام و شبه جزیزه عربستان، نیاکان پیامبر ،میلاد ،جوانی، بعثت و حوادث سال اول تا یازدهم هجرت پیامبر ،همراه با تحلیل و توضیح آمده است.
برخی از عناوین و مباحث مطرح شده در این کتاب به شرح زیر است:
1- شبه جزیره عربستان یا گهواره تمدن اسلامی
2- عرب پیش از اسلام
3- اوضاع روم و ایران دو امپراطوری بزرگ جهان
4- نیاکان پیامبر اسلام (ص)
5- میلاد پیامبر (ص)
6- دوران کودکی پیامبر (ص)
7- بازگشت به آغوش خانواده
8- دوران جوانی
9- از شبانی تا تجارت
10- از ازدواج تا بعثت
11- نخستین جلوه حقیقت
12- نخستین وحی
13- انقطاع وحی
14- دعوت عمومی
15- داوری قریش درباره قرآن
16- نخستین هجرت
17- حربه های زنگ زده
18- افسانه غرانیق
19- محاصره اقتصادی
20- مرگ ابوطالب
21- معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ
22- سفری به طائف
23- پیمان عقبه
24- سرگذشت هجرت
25- نخستین عمل مثبت پیامبر (ص)
26- تظاهرات نظامی و مانورهای جنگی
27- تبدیل قبله
28- جنگ بدر
29- یگانه بانوی اسلام ازدواج می کند
30- فتح مکه
31- غزوه احزاب
32- رسالت پیامبر (ص)
33- حجه الوداع و بت پرستی در شبه جزیره عربستان
34- و ...



موضوعات مرتبط: معرفی کتابمناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: معرفی کتاب فروغ ابدیت ولادت پیامبر کتابخانه فرهنگ جوین
[ چهار شنبه 14 آبان 1399 ] [ 10:26 ] [ بهرآبادی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد