معرفی کتاب به مناسبت هفته سلامت بانوان

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ، خانم فریده بهرآبادی مسئول کتابخانه عمومی فرهنگ اقدام به معرفی کتاب "راهنمای خودمراقبتی خانواده " در صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس  https://i.instagram.com/farhanglibjovein نمود ، علاقه مندان جهت مشاهده این معرفی می توانند به صفحه مجازی کتابخانه فرهنگ مراجعه نمایند.



موضوعات مرتبط: معرفی کتاب

برچسب‌ها: معرفی کتاب، هفته سلامت بانوان، کتابخانه فرهنگ جوین، فریده بهرآبادی
[ چهار شنبه 30 مهر 1399 ] [ 10:14 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان

هفته ملی سلامت بانوان گرامی باد.



موضوعات مرتبط: نمایشگاه کتاب

برچسب‌ها: هفته سلامت بانوان نمایشگاه کتاب کتابخانه عمومی فرهنگ جوین مهر 1399
[ چهار شنبه 30 مهر 1399 ] [ 10:8 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برنامه های فرهنگی دهه پایانی صفر

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین برنامه های فرهنگی مختلفی به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص)  و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) به همت کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین برگزار گردید.

خانم بهرآبادی مسئول کتابخانه فرهنگ عنوان کرد:همزمان با آخرین روزهای ماه صفر برنامه هایی همچون برپایی نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب مسیا نوشته علی موسوی گرمارودی، خوانش شعر از کتاب آسمانی ها به گردآوری ارسلان مقدسی در رثای امام حسن مجتبی (ع) و قصه گویی و آموزش ساخت کاردستی یا ضامن آهو در صفحه اینستاگرامی کتابخانه فرهنگ به آدرسfarhanglibjovein@  برگزار گردید.

  





موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: دهه پایانی صفر معرفی کتاب نمایشگاه کتاب قصه گویی کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 27 مهر 1399 ] [ 8:43 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

معرفی متنی کتاب به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)

رمان مسیا نوشته مصطفی موسوی گرمارودی  در سی و شش فصل توسط موسسه فرهنگی و هنری مسیا کیش چاپ شده است

کتاب بسیار جالبی  است  که اوضاع اجتماعی و فرهنگی 1400 سال پیش را با روایت متفاوتی بیان نموده . کتاب یادداشت های بلال حبشی می باشد.  فردی که از اولین کسانی بود که به رسالت پیامبر عظیم الشان ایمان آورد . بلال در آغاز  به شرح وضعیت خود و همسرش  می پردازد ،آغاز رمان طوری است که خواننده  ابتدا حس میکند فردی از گذشته به آینده آمده و روایت زندگی گذشته خود را می کند ،بعد ماجرا از زبان پدر ومادر بلال یعنی (ریاح و حمامه) بیان می شود ، و ماجرای آشنایی و ازدواج و حوادث  پیش آمده برای آنها در راه سفر به سرزمین عربستان بیان می شود  . و در ادامه به قسمت های مهم کتاب  یعنی میلاد پیامبر و شرح زندگانی و شرایط خانوادگی ،اجتماعی پیامبر عظیم الشان  (ص) پرداخته شده است . خواندن کتاب  تجربه خوبی است ،چون اکثر  کتاب ها در باره زندگانی پیامبر  بیشتر به  حوادث اصلی پرداخته  ولی این کتاب  شرایط محیطی اطراف زمان پیامبر را حتی در خارج از عربستان مثل حبشه ،روم ،ایران  با زبان بسیار زیبا بیان نموده است  ، از کلی گویی کنار گرفته ،وارد جزئیات شده ،و چه بسا به بسیاری از سوالات و ابهانات ذهنی  خواننده در باره حوادث آن زمان پاسخ داده . و در باره عنوان این رمان  : "مسيا" در كتاب انجيل "برنابا" به معني موعود است و جهان در انتظار آخرين "مسيا" است.



موضوعات مرتبط: معرفی کتابمناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: معرفی کتاب، رمان مسیا، رحلت پیامبر اکرم(ص) ، کتابخانه فرهنگ جوین
[ یک شنبه 27 مهر 1399 ] [ 8:40 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

20 مهر به مناسبت روز بزرگداشت حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی

حافظ شیرازی از شاعران مشهور ایرانی که نام و یادش همیشه در خاطر همه ی ایرانیان می باشد. بیستم مهر ماه روز بزرگداشت حافظ می باشد که دراین روز جشن‌ها و برنامه‌های‌ متنوعی در شیراز و سایر نقاط جهان برگزار میشود. عمده برنامه‌های‌ این روز شامل شب شعر، گل افشانی مقبره حافظ، نمایش و رونمایی از دیوان‌های‌ شعر حافظ و غیره می باشد.

 

خواجه شمس الدين محمد شيرازي شاعر و حافظ قرآن، متخلص به حافظ و مشهور به لسان الغيب از بزرگترين شاعران غزل سراي ايران و جهان به شمار مي رود. حافظ را نمي توان از سنخ شاعران تک بعدي و تک ساحتي محسوب و تفکر شاعرانه اش را تنها به يک وجه خالص تفسير و تاويل کرد.

 

اشعار خواجه شمس الدين محمد شيرازي داراي ابعاد گوناگون و متنوع سرشار از راز و رمز و پرسش از حقيقت هستي است.

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی «حدود ۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری برابر با ۷۰۶ – ۷۶۹ هجری شمسی»؛ شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران «برابر قرن چهاردهم میلادی» و یکی از سخنوران نامی جهان است.

 

بیش‌تر شعرهای حافظ غزل هستند که به‌ غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهمترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می شود.

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است
سلطان جهانم به چنین روز غلام است
گو شمع میارید در این جمع که امشب
در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است
در مذهب ما باده حلال است ولیکن
بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است
گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است
چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است

هفته بزرگداشت حافظ گرامی باد

 

تاریخ وفات حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی

اين‎‎‎ شاعر پرآوازه‎ ايران زمين درسال‎791 يا 792 هجري‎‎ قمري دارفـاني‎ را وداع گفت‎.



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملی

برچسب‌ها: بزرگداشت حافظ، زندگینامه حافظ، کتابخانه فرهنگ، 20مهر، 1399
[ یک شنبه 20 مهر 1399 ] [ 9:24 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

همزمان با اربعین حسینی برگزار شد.

همزمان با ایام اربعین حسینی برنامه های فرهنگی در کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، برنامه  های فرهنگی به مناسبت اربعین حسینی به همت کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین برگزار شد.

فریده بهرآبادی، مسئول کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین گفت: برنامه هایی همچون برپایی نمایشگاه کتاب و معرفی کتاب در صفحه اینستاگرامی کتابخانه و وبلاگ کتابخانه فرهنگ ، خوانش شعر از کتاب " این حسین کیست" و انتشار آن در صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس @farhanglibjovein، معرفی متنی کتاب عمود1400 در صفحه مجازی کتابخانه  و ویژه برنامه " به تو از دور سلام" برگزار شد.

وی ادامه داد: در ویژه برنامه "به تو از دورسلام" حجت الاسلام و المسلمین منجی شیرین امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک رازی شهرستان جوین ضمن قرائت زیارت اربعین به ایراد سخنرانی پیرامون حادثه عاشورا و مفهوم اربعین و مداحی پرداخت.

در پایان برنامه نیز کتاب" در کربلا چه گذشت"  تالیف عباس قمی توسط مسئول کتابخانه فرهنگ برای جمع حاضر معرفی شد.


موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: اربعین حسینی به تو از دور سلام کتابخانه فرهنگ جوین فریده بهرآبادی 1399
[ شنبه 19 مهر 1399 ] [ 12:5 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

فرارسیدن اربعین حسینی تسلیت و تعزیت باد

معرفی متنی کتاب عمود 1400

نوشته علی اکبر والایی

ناشر: احیا

سفرنامه‌ گونه‌ای ادبی است که در آن شخصی که به سرزمین‌های دیگر سفر کرده است، دیده‌ها، شنیده‌ها، تجربه‌ها، رخدادها و احساساتش را دربارة آن سرزمین‌ها، برای آگاه کردن دیگران در قالب کتابی می‌نگارد. سفرنامة زیارت، اما حال و هوایی دیگر دارد. به خصوص اگر سفرنامه اربعین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشد.

«کتاب  عمود ۱۴۰۰» روایت بیم‌ها و امیدهای مسافری است که برای کسب توفیق زیارت، در انتظار اتفاقی غریب است. این کتاب حکایت لحظه لحظة حضور است در مسیر عشق حسین (علیه‌السلام)، هم‌نوایی و هم‌صدایی با دیگر عاشقانش، شمردن گام‌ها و ستون‌هایی که تو را از اربابت دور و به او نزدیک می‌کند...!

سفرنامه علی‌اکبر والایی برشی است از قلب او؛ که از سفر پر رمز و راز اربعین و دیار عشق برای ما به ارمغان آورده است...

گزیده ای از کتاب:

تا نیمه های شب، فرصت دارم به بین الحرمین بروم. اما در آغاز شب و در دل تاریکی، گذر در بافت سنتی محله های شهر کربلا، برایم تازگی هایی دارد که حس نوستالوژیک دیر آشنایی را در ذهنم زنده می کند. پس از صرف غذای نذری، تا ساعتی در کوچه پس کوچه های محله قدم می زنم و به اهالی اش می نگرم که فکر و خیال را می برد به هزاره تاریخ، به دورتر و دورتر؛ به مردمان عصر صدر اسلام. این خانه های کاهگلی با درهای چوبین و کوبه های فلزی اش برای دق الباب، کورسوی نور درون خانه هایش، با حزنی که هوای محله را آغشته است؛ انگار علی را کم دارد.



موضوعات مرتبط: مناسبت های مذهبی

برچسب‌ها: اربعین، معرفی کتاب، عمود1400، کتابخانه فرهنگ جوین
[ دو شنبه 14 مهر 1399 ] [ 11:2 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری اولین نشست کتابخوان مجازی به همت بانوان فعال عضو کتابخانه فرهنگ به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اولین نشست کتابخوان مجازی به همت بانوان فعال عضو کتابخانه فرهنگ شهرستان جوین برگزار گردید.

فریده بهرآبادی مسئول کتابخانه فرهنگ ضمن اعلام این خبر افزود:هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است، به همین مناسبت برنامه های مختلفی به همت کتابخانه فرهنگ جوین  از جمله نشست کتابخوان مجازی برگزار شد.

 وی ادامه داد: در این نشست کتابهای "یادت باشد" ، " مسافرکربلا" ، " من زنده ام" ، " اشغال ، تصویر سیزدهم" توسط بانوان فعال عضو کتابخانه معرفی گردید.



موضوعات مرتبط: مجازیهفته دفاع مقدس

برچسب‌ها: نشست کتابخوان مجازی هفته دفاع مقدس کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ چهار شنبه 9 مهر 1399 ] [ 9:21 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

برگزاری برنامه تجلیل از نویسنده کتاب معلم هایی که ستاره شده اند به صورت زنده از صفحه مجازی کتابخانه

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از آقای حاج محمدعلی شمس آبادی نویسنده کتاب معلم هایی که ستاره شده اند، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جوین و برادر شهید مدافع حرم سردار حاج حسنعلی شمس آبادی می باشد که در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جوین با حضور سرکار خانم غلامی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین  و کتابداران شهرستان جوین تقدیر شد، این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی کتابخانه به آدرس @farhanglibjovein پخش شد.



موضوعات مرتبط: مجازیهفته دفاع مقدس

برچسب‌ها: محمدعلی شمس آبادی، هفته دفاع مقدس، کتابخانه فرهنگ جوین، مهر1399
[ چهار شنبه 9 مهر 1399 ] [ 9:12 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

ویژه برنامه پاسداشت هفته دفاع مقدس کتابخانه فرهنگ

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جوین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس کتابخانه فرهنگ ویژه برنامه پاسداشت هفته دفاع با محوریت معرفی نویسنده شاخص دفاع مقدس جناب آقای حاج محمدعلی شمس ابادی نویسنده کتاب "معلم هایی که ستاره شده اند"، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جوین و برادر شهید مدافع حرم سردار حسنعلی شمس آبادی برگزاری می گردد. 

زمان : شنبه 5 مهرماه 1399

پخش زنده از صفحه اینستاگرامی کتابخانه فرهنگ https://i.instagram.com/farhanglibjovein



موضوعات مرتبط: هفته دفاع مقدس

برچسب‌ها: هفته دفاع مقدس حاج محمدعلی شمس آبادی کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ پنج شنبه 3 مهر 1399 ] [ 8:44 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

خوانش کتاب اردوگاه عنبر به مناسبت هفته دفاع مقدس

تهیه پادکست صوتی از کتاب اردوگاه عنبر نوشته حسین فرهنگ اصلاحی، مهدی گلابی، غلامحسین کهن توسط خانم بهرآبادی مسئول کتابخانه فرهنگ شرستان جوین و انتشار آن در صفحه اینستاگرامی کتابخانه فرهنگ جوین

علاقه مندان می توانند جهت مشاهده کامل این پادکست به صفحه اینستاگرامی کتابخانه فرهنگ جوین به آدرس https://i.instagram.com/farhanglibjovein مراجعه نمایند



موضوعات مرتبط: مناسبت های ملیهفته دفاع مقدس

برچسب‌ها: پادکست صوتی هفته دفاع مقدس کتاب اردوگاه عنبر کتابخانه فرهنگ جوین فریده بهرآبادی 1399
[ پنج شنبه 3 مهر 1399 ] [ 8:36 ] [ بهرآبادی ]
[ ]

نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جوین،.همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سال 1399 کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین ضمن برپایی نمایشگاه کتاب  دفاع مقدس به معرفی و ترویج کتاب بدین مناسبت در فضای مجازی اقدام نموده است
  
فریده بهرآبادی مسئول کتابخانه عمومی فرهنگ شهرستان جوین ضمن اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند کتاب های این نمایشگاه را که به بررسی این برهه تاریخی و فرهنگ ایثار و شهادت می پردازد با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت نیاز امانت بگیرند.

 



موضوعات مرتبط: هفته دفاع مقدس

برچسب‌ها: نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس کتابخانه فرهنگ جوین 1399
[ سه شنبه 1 مهر 1399 ] [ 9:41 ] [ بهرآبادی ]
[ ]